menu

Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2016

~ Τσάι /// ιστορία,ιδιότητες,οφέλη ~



 Το τσάι είναι το δεύτερο ποτό που καταναλώνεται περισσότερο στον κόσμο, μετά το νερό και η συχνή κατανάλωση του αποτελεί ισχυρό σύμμαχο του οργανισμού. 
 Τσάι ονομάζεται το ρόφημα που παράγεται αποκλειστικά από τα φύλλα του φυτού Camellia sinensis.  Υπάρχουν περίπου 3.000 ποικιλίες τσαγιών και κατηγοριοποιούνται σε τέσσερις κύριους, διαφορετικούς τύπους με βάση τη διαδικασία που υποβάλλονται : λευκό, πράσινο, μαύρο και oolong τσάι. Το τσάι βοτάνων δεν παράγεται από το φυτό camelia sinensis, παράγεται απ την εκχύλιση των καρπών,ριζών ή φύλλων του βοτάνου ή φρούτου και δεν ανήκει στη γενική κατηγορία του τσαγιού.

Ιστορία


 Η ονομασία και η προέλευση του τσαγιού είναι κινέζικη. Το ανακάλυψε ο αυτοκράτορας Σεν Νουγκ το 2737 π.Χ. κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στην αυτοκρατορία του. Ο θρύλος λέει πως, την ώρα που έβραζε νερό, ένα ρεύμα παρέσυρε φύλλα από κάποιο γειτονικό θάμνο και αυτά κατέληξαν στο ξεσκέπαστο τσουκάλι,άρχισαν να βράζουν και να χρωματίζουν το νερό. Ο Σεν Νουνγκ μύρισε το γλυκό άρωμα και δοκίμασε το πρώτο τσάι.
 Οι Πορτογάλοι έφεραν το 1610 το τσάι στην Ευρώπη για λογαριασμό των Ολλανδών. Λίγο αργότερα, οι Ολλανδοί ξεκίνησαν μαζική εισαγωγή τσαγιού. Ως νέα μόδα με φανατικούς οπαδούς, το τσάι τα πρώτα χρόνια ήταν πανάκριβο. Μετά το 1675 η τιμή του έπεσε σε λογικά πλαίσια, και το τσάι από την Ολλανδία πέρασε στη Γαλλία και από εκεί στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Σύσταση

  • Κατεχίνες:  Είναι 20 φορές πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά από τη τη βιταμλινη C.
  • Θεαρουμπιγίνες: Ένα σύνθετο φλαβονοειδές, το οποίο αναπτύσσεται όταν ζυμώνονται τα φύλλα του τσαγιού και γίνονται μαύρα.
  • Θεαφλαβίνες: Επίσης παραγόμενες κατά τη ζύμωση των φύλλων.
  • Καφεΐνη: ένα φλιτζάνι τσαγιού 200ml περιέχει κατά μέσο όρο 40mg καφείνης.
  • Ταννίνη: Ένας τύπος φλαβονοειδούς, το οποίο πέρα από τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες, προσθέτει άρωμα και δριμύτητα 


Ευεργετικές ιδιότητες




  • Το τσάι βοηθά στη διατήρηση του σωστού σωματικού βάρους
  • Το πράσινο τσάι ενισχύει την όραση
  • Το λευκό τσάι μας κάνει να μοιάζουμε νεότεροι
  • Το μαύρο τσάι μειώνει τα επίπεδα του στρες
  • Η κατανάλωση μαύρου και πράσινου τσαγιού σχετίζεται με σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα LDL-χοληστερόλης, αρτηριακής πίεσης και κινδύνου για εγκεφαλικό
  • Το τσάι μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του διαβήτη και του καρκίνου
  • Το τσάι δυναμώνει την καρδιά
  • Το τσάι χάρη στα φλαβονειδή και το φθόριο που περιέχει δρα προστατευτικά έναντι της τερηδόνας


Η επιγαλλοκατεχίνη (EGCG) που περιέχει  το τσάι μπλοκάρει τη δράση ενός ενζύμου (myeloperoxidase) που προωθεί την εκδήλωση της φλεγμονής. Όταν όμως η επιγαλλοκατεχίνη λαμβάνεται ταυτόχρονα με το σίδηρο, δεσμεύεται με το μέταλλο κι έτσι δεν μπορεί να μπλοκάρει το ένζυμο,οπότε δεν το συνδυάζουμε ποτέ με τροφές πλούσιες σε σίδηρο(φακές,σπανάκι,δημητριακά,συκώτι)

Τρόπος Παρασκευής


 Ανάλογα με την ποικιλία του τσαγιού έχουμε διαφορετικούς χρόνους παρασκευής και βαθμούς βρασμού του νερού.
  • Πράσινο τσάι : 65-80 βαθμούς Κελσίου για 2-4'
  • Μαύρο τσάι : 100 βαθμούς Κελσίου για 3-5'
  • Άσπρο τσάι : 70 βαθμούς Κελσίου για 4-7'
  • Oolong : 66-90 βαθμούς Κελσίου για 2-5'
  • Βοτάνων : 100 βαθμούς Κελσίου για 8-10'

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου